۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۶۶۸۲۲
آیت الله توکل در گفت وگو با رسا:

رهبر انقلاب بهترین فرد برای هدایت و مدیریت جامعه هستند ‌| انتخاب الهی خبرگان دل ها را آ‌رام کرد

نماینده خبرگان با بیان این که رهبر معظم انقلاب بهترین فرد برای هدایت و مدیریت جامعه هستند، انتخاب الهی خبرگان بعد از ارتحال رهبر کبیر انقلاب را سبب ‌آرامش دل ها و پیشرفت انقلاب دانست.
آیت الله توکل آیت الله توکل

آیت‌الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: حضرت امام به دنبال پیاده کردن اهداف انبیا در بین مردم و اجرا کردن فرامین الهی بر روی زمین بودند.  

وی ابراز داشت: امام راحل پیروی از توحید و وحدت کلمه را دو ملاک در پیروزی مسلمانان ارزیابی میکردند، از این رو همواره به آحاد مردم توصیه داشتند تا با پیروی از فرامین الهی و ایجاد وحدت، در حفظ این دو ملاک کوشا باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه در کشور برخی داعیه داران پیروی از خط و اندیشه امام راحل هستند اما باید توجه داشت که میدان شعار بسیار وسیع است و ملاک ادعای افراد عملکرد آنها است.

وی با بیان این که هیچگاه نباید به سخنان و شعارهای پوچ اعتنا کرد، افزود: خداوند متعال در آیات بسیاری از قرآن کریم ایمان به خدا و عمل صالح را ملاک تشخیص حق از باطل قرار داده است، بنابراین مطابقت عملکرد افراد به آرمانهای حضرت امام ملاک ارزیابی ادعاهای آنها است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب جانشین بحق بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستند، عنوان کرد: اعضای خبرگان رهبری پس از رحلت امام گزینههای بسیاری را برای رهبری امت اسلامی مورد ارزیابی قرار دادند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که حضرت آیتالله خامنهای بهترین شخصی است که میتواند این رسالت خطیر را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: پس از انتخاب الهی حضرت آیتالله خامنهای به عنوان رهبری جمهوری اسلامی ایران دلها آرام گرفت، چرا که مردم به خوبی میدانستند که ایشان توان بالایی در مدیریت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور دارند.

نماینده خبرگان رهبری گفت: بیگانگان و حتی دشمنان جمهوری اسلامی ایران معترفند که رهبر معظم انقلاب نقش بسیار مهمی در افزایش قدرت ایران در منطقه و جهان داشته است.

وی اظهار داشت: رییس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا تصریح میکند که سازمانهای امنیتی و جاسوسی آمریکا ماهها و چه بسا سالها طرحهایی علیه ایران تدوین میکنند اما با یک جمله رهبری همه آن برنامهها نقش بر آب میشود./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات